EVO 3


Zatím jen na papíře. Postupně jak začnu něco dělat jsem budu přidávat fotky a něco málo napíšu


obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek


Pomalu začíná výroba. Motor z EVO 2 toho má hodně za sebou (protočený ložiska na klice i v karterech, ozubený kola taky nevypadají nejlíp), takže kromě zapalování a spojky vše nové. Válec bude opět 3-kanál s klapkou. Kvůli změně časování přepouštěcích kanálů (o víc než 25°) se musí snížit válec. Pro dělený výfuk příjde vyrobit nová vložka válce ( silnější stěna a větší dosedací plocha pro hlavu). Nový domeček pro klapku s jiným uchycením, klapka bude taky nová, karburátor Dellotro 21mm, přídavný chladící žebra, nová hlava s výměnými spalovacími prostory, větší sekundární kolečko pro vyšší rychlost....


Na podvozku nebude žádná větší změna. Pouze nová hliníková řídítka a výroba jiného sedla pro lepší posez. Pokud se mi bude chtít tak hodim rám do laku.


obrazekk obrazek obrazek


Skoro všechny potřebný věci už jsou nakoupeny a tak pomalu začíná výroba.


Váhou se chci přiblížit co nejvíce k 50kg - duralová výletovka, odlehčený náboj kotouče i rozety, duralový vymezovací podložky do kol, duralová řídítka.


obrazek obrazek obrazek obrazek

Nový podložky do kol o 62g lehčí :-D :-D. Stará vs nová klapka sání. Hlava bez navařených žeber


obrazek obrazek obrazek obrazek

Nový válec EVO3 už je téměř hotov, ale do jara času dost a proto ještě upravím válec EVO2. Snaha bude docílit co největší plochy přepouštěcích kanálu při extrémně malém časování. 5ti (7??) kanál v akci...


obrazek obrazek obrazek

Konečná verze 5ti kanálu před výbrusem? Ještě dvě přepouštěcí okýnka navíc by nebyli na škodu. Sání na 3-kanálu. Řídítka na moto.


Motor je složen, už jen výbrus a pár drobností a snad v lednu se to roztočí na brzdě. Taky jsem začal uvažovat, že použiju nový rám. Ten součastný už je dost posvařovaný a pokroucený.


obrazek obrazek obrazek

Hlava s výměnými spalováky. Děkuji Miroslavu Stejskalovi za zajištění sváření a výrobu spalováků.


obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek

Probíhá zkompletování mopedu. Snad vydrží počasí na první vánoční jízdu.


obrazek obrazek

Sice jsem se ještě nesvezl, ale po nastartování bylo hned poznat, že nový tříkanál nebude zas tak špatný válec. Bohužel SKF nevydrželo a válec to taky pod chvili vzdal. Takže výbrus a mezitím zkouška 5-ti kanálovýho válce.


obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek

3K válec přišel z honování, nový lehčí píst. Za odpoledne proběhlo 5 startů, 5x jsem sundával válec, 4x jsem upravoval píst. Bohužel prasknutý válec znemožnil další zkoušku. Svařit, předělat uchycení domečku a bude se pokračovat. Nechci nic nechat náhodě, kdyby se nový 3K nepodařilo rozchodit, proto jsem se pustil do výroby dalšího válce = symetrický dvoukanál...


obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek

Po prvních nezdarech s rozjezdem jsem byl nucen upravit spojkový buden. Proběhlo pár testovacích jízd, další budou až narovnám brýle, který se při pádu ohnuly. K novímu 3k válci můžu zatím napsat jen to, že to jede líp než válec předchozí, ale nejede to vůbec tak jak by mělo.


S Miroslavem Stejskalem jsem zavítal na brzdu zjistit jak na tom válec opravdu je. Skoro 7koní je na můj třetí válec dobrý výsledek. Sice se nepovedlo žádný zlepšení změnou výfuku ani délkou kolene, ale získal jsem zkušenosti a nasměrovalo to můj další vývoj tím správným směrem (teda doufám). Konec klapkovýho válce??

obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek



Nový 2K válec se jeví jako ta správná cesta kudy za výkonem. Při testování válce se podařila maximálka 100km/h při 11000 ot/min, po rovině 95km/h. S výkonem ale přicházejí další problémy a to spojka a zapalování.

obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek


obrazek obrazek obrazek

Změna 4° na sacím kanálu, výfuk, srovnání s předchozími válci

Testovací motor

Motor určený ke zkouškám válců na válcovým dynamometru. Složení je zatím v nedohlednu...


obrazek obrazek



XHTML | CSS | PHP (c)2011 / /

„Bůh stvořil člověka, ale nedal si to patentovat, a tak to teď po něm může dělat kdejakej blbec.“ Jan Werich