Začátek uprav


Vše začalo roku 2010 koupí babetty 207. Původně to byl stroj na pojezd po vesnici, ale necelých 40km/h pro mě bylo málo, tak jsem začal přemýšlet jak trochu pomoc výkonu. Vzal jsem válec, do ruky pilník a upravil jsem kanály. V tu dobu jsem o časování dvoudobýho motoru ještě nic nevěděl. Místo původního karburátoru přišel z Jawy 21 a ve výfuku přibylo pár děr. A výsledek? rychlost přes 50km/h, max otáčky 8000 ot/min a znatelný zlepšení výkonu motoru v celém pásmu otáček. Po shlednutí stránek Petra Adamce, Miroslava Stejskala a Vladimíra Mužáka jsem si řekl proč to nezkusit s babettou?





Evo 1 - 2010


Vydlice z dirtbaiku, kotouč a třmen Aprilia, pumpa Brembo z Cagiva Freccie, řídítka upravený z původních.




Poté přišel na řadu válec, klapkový 5-ti kanál. Snížená hlava, výfuk hikone, karburátor čínská kopie Dellorto 19. Motor dostal vyleštěnou ojnici CKR a nový ložiska a gufera.




Vyrobil jsem si stahovák na spojku, vložku a přípravek na uchycení hlavy do soustruhu - bez tehlech věcí nejde dělat. Ještě jsem nakoupil pár věcí (pláště mitas, trysky, nový spojky, 13z sekundární kolečko...) aby motorka byla kompletní a připravená na první jarní start. :-D





Evo 1 - 2011


Babetta složená a proběhl první start. Po krátkém zajetí motoru a nastavení karburátoru jsem vyzkoušel co v motoru je. Výsledek nic moc, babetta startovala, držela volnoběh a to je asi tak všechno. Maximální otáčky ani ne 8000 ot/min a rychlost 55km/h. Něco je špatně, ale co?





Následovalo pár změn, které měli pomoci mizernému výkonu. Výfuk dostal výměný výletový trubičky a jiný koleno. Na válci bylo upraveno časování výfukovýho a sacího kanálu, upraveno vyústění páteho přepouštěcího kanálu. Uprava pístu... Tentokrát byl výsledek jiný, viz poslední foto :-D Jinak max rychlost na rovině asi 56km/h z kopce 72km/h, ale začal mě trápit velký propad výkonu v 8000 ot/min





Větší hlava a kvalitnější olej vyřešilo částečně přehřívání, půlzní sání a jiný filtr zas zmenšilo propad výkonu. Po závodě v Mladějově je popraskaný rám, střed zadního kola a motor znova zadřený. To je konečná pro EVO 1 a začínájí práce na EVO 2. Maximální rychlost které babetta dosáhla je 85km/h z kopečka a 58km/h po rovině. Maximální otáčky 11500 ot/min a to s dvoukroužkovým pístem!! Výkon odhadem 5,5koně s mizerným průběhem....





Pokračování v EVO 2




XHTML | CSS | PHP (c)2011 / /

„Proti blbosti i bohové bojují marně.“ Jan Werich